axelmax.blogg.se

Axel Max är en fux valack född 1996 på 164 cm av raserna Halvblod/Fullblod. © Copyright på alla bilder + text!

whats new..

Kategori: Allmänt

oh yea.. 7 månaders sen sist, tur att detta inte är mitt jobb.
okej det har hänt rätt mycket sen i vintras.. vet inte riktigt vart jag ska börja?
i Januari - mars? rullade vinter hela tiden, fan vilken lång vinter vi hade! pisskallt och bara pissigt. saknar ridhus hela tiden! även nu.
men känner bara att det där med markarbete och hoppning kunde man ju fetglömma i ett halvår.....

Hästarna frös, mattarna frös. Men vi överlevde!
 
därefter började underbara ler-perioden....... axel lyckas även under denna period dra av sig två skor i hagen! yes vad underbart..
Det var ofta man hittade honom såhär fin, lilla skrutt. då var han nästan gratis till dom som ville ha honom...
fyfan vad lerig hage...
 
 Jag började rida honom lite på hackamore, och det fungerade asbra. han lyssnar fint på det och verkar trivs en hel del på det!
Jag har alltid haft lite svårt att korta honom i galoppen då han gärna rinner iväg lite och springer gärna snabbare..
Men efter hackamore träningen ovan så började jag ställa betydligt högre krav på honom och det går mycket bättre.
 
Jag börjader förstå att Axel trivdes här på Törnby med sina hagkompisar då han då och då låg och sov i hagen, gärna i leran...
 
fina hjärtat.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: