axelmax.blogg.se

Axel Max är en fux valack född 1996 på 164 cm av raserna Halvblod/Fullblod. © Copyright på alla bilder + text!

keep on..

Kategori: Allmänt

Det blev en oerhört tung period i slutet av mars då min kära farfar gick bort :( 
Det var en fantastiskt fin begravning och jag saknar honom något så fruktansvärt...
 
Jag fick dock mycket kärlek från mina underbara djur.. <3 
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Har haft lite markarbetsträning med Axel och lite upphöjda bommar.
Jag tycker han är skitsnygg i pullarnosgrimma!
Han tyckte träningen var skitläskigt och askul! verkligen en skräckblandad-förtjusning. Har även hunnit med att hoppa femochen½, det gick rätt bra, då hinner han med och se hinderna men ändå lyckas han hoppa med jättefina kråkhopp! :)
 
Jag har även (då) börjat rida Freja en hel del! Ett ardennersto född 07. Urmysig och go!
 
Vi brukar vara ute och galoppera och mysa, göra av med lite energi så att säga :)
 
I Juni månad jobbade jag min sista månad på Vällingby Ridcenter, hästarna åker på bete och vi städar upp hela stallet inför höstterminen. Jag sa även upp mig, då min kropp inte pallar med det tunga arbetet. Fruktansvärt ledsen för det, Vällingby har varit mitt andra hem nästan hela mitt liv.
Ridskolehästarna var trötta men ändå taggade på att få åka på bete..
 
William tröttläpp <3

Men juni det innebär även mer möjlighet för träning på banan, och mysigare uteritter. Varje Fredag har jag även sällskap av min gulliga systerdotter Cassandra hon har nämligen hand om Dumle då. Så vi har ridit mycket tillsammans, men jag har även haft lektioner för henne. :)
 
Lillskiten är världens bästa, och det är askul att hon har samma intresse som mig :)
 
Axel kunde gå naken i hagen innan juni men jag hoppar litee i texten, strunt samma :) ni får titta på alla fina bilder!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: