axelmax.blogg.se

Axel Max är en fux valack född 1996 på 164 cm av raserna Halvblod/Fullblod. © Copyright på alla bilder + text!

Dressyr lektion...

Kategori: Allmänt

Jag har aldrig påstått att dressyr är min starka sida, men det är kul när det går bra ;) 
Jag red lektion för Lollo i somras, närmre bestämt den 5 Juni! 
Så jävla svårt men skit kul!!
I början ville Axel inte alls vara med och jobba, men sen när vi hade ridit över den där jäkla tröskeln, så blev han rätt fin och fick luftiga bogar.
Jag bjuder på dessa bilder där jag drar i honom, för att försöka böja loss honom och nå fram till det jag ville. Som sagt, säg att jag är dålig och hemsk men jag vet vad jag måste be honom om, eftersom han har ganska starka åsikter så måste jag säga till honom. och kom också ihåg att när jag sagt åt honom så Lättar jag alltid! 
Dessutom hade han fokus på allt annat än mig.
 
Axel = En framtung häst som lägger sig på bogarna och släpper bakbenen.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: